Drobečková navigace

Aktuálně > > Charakteristika

Charakteristika školy

 Velikost a úplnost školy

Základní škola Dlouhá Brtnice je malotřídní základní škola, jednotřídní, bývalá dvoutřídka. Je pro žáky 1. stupně (1. až 5. postupný ročník). Maximální kapacita školy je 40 žáků. Školu navštěvuje 13 – 22 žáků. Škola má jednu třídu na vyučování, jednu třídu na tělesnou výchovu a volné chvilky žáků, jeden větší kabinet, který je vybaven 8 počítači v síti s výukovými programy, jeden malý kabinet pro ředitelku a sociální zařízení dle platných hygienických norem. Ke škole patří přilehlá zahrada s ovocnými stromy a školní hřiště.

Škola má tyto součásti:

  • mateřská škola               - kapacita 16 dětí;
  • školní družina                 - kapacita 25 žáků;
  • školní jídelna – výdejna  - kapacita se neuvádí.

Mateřská škola a školní jídelna – výdejna se nacházejí v jiné budově, v čísle popisném Dlouhá Brtnice 1.

Školní družina je organizována takto:

  • 06:30 – 07:05 v budově MŠ
  • 12:15 – 14:30 v budově ZŠ
  • 14:30 – 16:00 v budově MŠ

Škola je umístěna blízko centru obce u rušné komunikace. Žáci, kteří školu navštěvují, jsou místní nebo dojíždějí z obce Hladov vzdálené přibližně 2 km.

 2. Vybavení školy

Žáci využívají dvě učebny: jedna je na vyučování, druhá slouží jako herna – hodiny tělesné výchovy a volnočasové aktivity žáků o přestávkách. Součástí školy je školní zahrada s ovocnými stromy, které tady zasázel před cca 50 lety bývalý ředitel. Stromy jsou hojně využívány v prvouce, přírodovědě a výtvarné výchově. Na zahradu navazuje školní hřiště. Lze na něm provozovat veškeré tělovýchovné činnosti požadované ŠVP, kromě skoku do dálky a běh na 50 m. Na tyto činnosti je využíváno pískoviště v mateřské škole a obecní hřiště.  

Vlastnictví herny pro zimní výuku tělesné výchovy je nedocenitelné.

K učebně sloužící k výuce je připojen větší kabinet. Jsou v něm uskladněny věci pro pomoc ve výuce. Dále je v něm instalováno 8 počítačů připojených do sítě. Jsou vybaveny výukovými programy, které slouží jednak ke zpestření výuky, jednak k procvičování daného učiva. Počítače jsou připojeny k internetu. Internet je rovněž využíván při výuce.